Лабораторна робота №10

Лаораторна роота №10.

Мета. Ознайомити методиками використання психологічних ресурсів часу, навчити контролювати свій час, вирішувати психологічні проблеми «нічого не встигаю», підвищувати особисту ефективність використання часу, проводити психоаналіз часу.

Питання, що виносяться для вивчення:
1. Час як ресурс людини.
2. Ключові принципи раціональної організації часу.
3. Основні принципи аналізу особистих і професійних цілей.
4. Як досягати поставлених цілей.
5. Встановлення пріоритетів.
6. Правила аналізу завдань.
7. Складання довгострокового, середньострокового і короткострокового плану.
8. Як отримувати задоволення від втрат часу.

Завдання для самостійної роботи
1. Користуючись працями Г. Архангельського, познайомся з прийомами тайм-менеджменту (технологія управління власним часом) та спробуй використати їх на практиці. Що змінилося після застосування прийомів збереження часу?
2. Ознайомтесь із завданнями тренінгу з тайм-менеджменту:
·            розкрити особистісний потенціал учасників;
·            навчити учасників розставляти пріоритети;
·            навчити учасників ефективно планувати;
·            навчити учасників говорити «ні», делегувати повноваження;
·            розкрити приховані ресурси сили і енергії за рахунок принципів управління часом;
·            навчити учасників розподіляти час на себе - сімю - роботу.
Складіть відповідно до завдань програму тренінгу з тайм-менеджменту.
3. Побудуйте графіки витрат часу «Побудова пирога часу».
Творче завдання. Підготуйте доповідь на одну з тем: «Використання особистісних ресурсів для досягнення мети; техніка самоорганізації». «Програмування. Програмування успіху». «Етапи контролю витрат часу».

Завдання для самоконтролю
1. Оцінка стилю використання робочого часу.
2. Організаційні принципи розпорядку дня. Психологічні рекомендації.
3. Аналіз «Пожирачів» і «Пасток» часу.
4. Методи пошуку додаткового часу.
5. Індивідуальне планерування (рік, місяць, тиждень, день).
6. Виділення слабких і сильних сторін свого стилю управління часом.

Використання особистсних ресурсів для досягнення мети, техніка самоорганізації

Для вдалого використання часу, а також для правильного розподілення своїх можливостей і ресурсів, потрібно вміти саморганізувати себе, тобто організувати свої дії таким чином, аби максимально раціонально використовувати свій час.
Одним з найпростіших способів такої самоорганізації є розпорядок дня. Людина, яка наперед розпланувала свій день, набагато швидше і простіше справляється з навантаженням. Особливо важливим, я думаю, розпорядок є для учнів та студентів, оскільки чяткість та розпланованість у їх діях дозоляє їм швидше справлятися з високим навантаженням, а також дозволяє не так сильно виснажувати організм.
Під час планування свого часу важливо враховувати такі основні аспекти, як контроль праці та відпочинку, черговість розумового та фізичного навантажень. Якщо день спланувати так, щоб праця та відпочинок гармонійно чергувалися, то людина не зазнає перевтоми, а також витрачає менше сил і енергії за день, ніж людина, яка не слідкує за своїм розпорядком. Крім того, чітка структура робочого дня дозволяє людині швидко координувати свої дії, кереючись певним планом.
 Але, я переконаний, що не варто "планувати" надовго наперед, адже потім навіть найменші зміни можуть "вибити людину з колії" Найбільшоптимально , я вважаю, планувати  на невеликий проміжок часу(день-тиждень).
Така самоорганізація людини допомагає їй легше долати перешкоди, і берегти своє здоров'я..

Комментариев нет:

Отправить комментарий