Тема: Технологія професійного самовиховання
Мета. Набути теоретичних знань про дотримання правильного режиму дня, праці та відпочинку, розвивати навички самопізнання, самооцінки, самоконтролю, саморозвитку інтелекту та почуття волі, допомогти першокурснику адаптуватися до навчання у вищому навчальному закладі, «навчити вчитися», стимулювати потяг до самоосвіти протягом життя.
1. На основі зразка програми самовиховання студентами основних педагогічних умінь складіть власну програму самовиховання
Таблиця 15.1
Зразок програми самовиховання студентами основних педагогічних умінь
Основні групи
педагогічних умінь
|
Конкретні педагогічні уміння
|
Складові уміння
|
Шляхи та засоби самовиховання
| ||
Пізнавальні
|
1. Легко орієнтуватися у змісті навчання та виховання.
2. Розпізнавати внутрішній стан учнів.
3. Здійснювати контроль за своїм психічним станом
|
Здібності:
а) виділяти головне;
б) «читати по обличчях»;
в) здійснювати самоконтроль. Риси:
а) педагогічна спостережливість;
б) педагогічна кмітливість
|
Накопичувати досвід педагогічного аналізу. Навчатися логічному обробленню текстів, складанню схем, планів та. ін.
Тренуватися в проникненні в душевний стан іншої людини, у самоконтролі
| ||
Конструктивні
|
1. Формулювати цілі та завдання педагогічного процесу.
2. Планувати системи робіт.
3. Відбирати оптимальний зміст.
4. Складати плани конкретних справ
|
Здібності: загально-інтелектуальні.
Риси: організованість, схильність до порядку та точності
|
Тренуватися в оперуванні педагогічними термінами, складанні планів.
Дотримуватися
точності
в усьому
| ||
Комунікативні
|
1. Стимулювати діяльність.
2. Налагоджувати відносини
|
Риси: емоційність, здатність до самонавіювання, терпіння. . Риси: товариськість, добрози-чливість, щирість та ін.
|
Тренуватися у спілкуванні, поважному ставленні до людей. Підвищувати рівень своїх мо-рально-естетич-зих рис
| ||
Інформаційні
|
1. Володіти словом, мовою.
2. Володіти мімікою
та жестами.
3. Уміти користуватися наочними посібниками та ІКТ
|
Здібності: мовне чуття, голосові дані, емоційність, виразність
|
Тренуватися в усних виступах. Навчитися управляти своєю мімікою; користуватися
ІКТ
| ||
Організаційні
|
1. Організаторське чуття.
2. Уміння визначати конкретну роботу.
3. Здійснювати контроль та самоконтроль.
4. Викликати інтерес до справи.
5. Об’єктивно оцінювати результати роботи
|
Здібності: схильність до організаторської діяльності, сприймання та розуміння інших, розпорядливість, вимогливість та ін. Риси: цілеспрямованість, діловитість, дисциплінованість
|
Тренуватися у варіюванні інтонацією, керівництві діями інших, самоінст-руктуванні, само наказі, самоконтролі, оцінюванні
| ||
Таблиця 15.2
Основні групи
педагогічних умінь
|
Конкретні педагогічні уміння
|
Складові уміння
|
Шляхи та засоби самовиховання
| ||
Пізнавальні
|
|
|
Накопичувати досвід.
Постійно поглиблювати свої знання для того, щоб постійно зацікавлювати учнів новим матеріалом.
Тренувати свої ораторські здібності, для того, щоб навчитися говорити так, щоб тебе було цікаво слухати.
| ||
Конструктивні
|
|
|
Тренуватися в оперуванні педагогічними термінами, складанні планів.
Дотримуватися
точності
в усьому.
| ||
Комунікативні
|
|
Здібності: загально-інтелектуальні.
Риси: організованість, схильність до порядку та точності.
|
Тренувати свої ораторські здібності. Вчитися зацікавлювати публіку.
Виховувати в собі толерантного співрозмовника. Вміти не нав'язливо доноситим свою думку оточуючим.
Вчитися відстоювати свою думку у дискусіях.
| ||
Інформаційні
|
|
|
Тренуватися в усних виступах. Навчитися управляти своєю мімікою; користуватися
ІКТ
| ||
Організаційні
|
|
|
Тренуватися у варіюванні інтонацією, керівництві діями інших, самоінст-руктуванні, само наказі, самоконтролі, оцінюванні
| ||
Комментариев нет:
Отправить комментарий