Лабораторна робота №7

 Тема: "Кредитно-модульна система організації навчального процесу у вищих навчальних закладах України "



Мета. Ознайомитися з основними завданнями, принципами та документами, прийнятими в межах Болонського процесу, оволодіти методами та засобами їх запровадження у вищу освіту України.
Питання, що виносяться для вивчення:
1. Характерні особливості ЕCTS. Загальні умови користування ECTS. Зобов’язання з боку навчального закладу.
2. Кредити ECTS: структура, призначення, зв’язок з академічним навантаженням студента (години занять). Особливості призначення і присвоєння кредитів ECTS.
3. Зміст та структура інформаційного пакету навчального закладу, факультету, навчальної дисципліни, змістового кредиту.
4. Шкала оцінювання ECTS. Європейська система «полегшеної шкали оцінювання» навчальних досягнень студента. Сумісність різних систем оцінювання зі шкалою ECTS.
5. Узгодження і поєднання національних компонентів вищої освіти різних країн із вимогами Болонського процесу щодо створення Зони європейської вищої освіти.
6. Тенденції розвитку вищої освіти України на сучасному етапі. Відмінність та подібність систем вищої освіти України і Європейських держав.
7. Передумови входження вищої освіти України до Болонського процесу. Основні завдання для створення умов щодо запровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу у навчальних закладах III -IV рівнів акредитації.
8. Основні заходи з підготовки та програма проведення педагогічного експерименту щодо запровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу у вищих навчальних закладах ІІI-IV рівнів акредитації.
9. Організація навчального процесу у вищих навчальних закладах України в кредитно-модульній системі підготовки фахівців. Поняття про кредитно-модульну систему організації навчального процесу.

Завдання для самостійної роботи

1.     Ознайомитися із основними документами щодо співробітництва України та Євросоюзу(Декларація ЄС щодо України, 1991; Угода про партнерство і співробітництво між Україною та ЄС (14.06. 1994);  Спеціальна резолюція Ради Міністрів ЄС щодо України (31.10.1994);Указ Президента України № 615 «Стратегія інтеграції України до ЄС” (11.06.1998); Постановою Кабінету Міністрів України № 852 про запровадження механізму адаптації законодавства України до ЄС (12.06.1998); Постановою Кабінету Міністрів України №1496 про «Концепцію адаптації законодавства України до законодавства ЄС» (16.08.1999); Зобов’язаннми щодо  посилення стратегічного партнерства між Україною та ЄС, підписані на 4-му Саміті ЄС - Україна, м. Ялта (11.09.2001); Матеріалами Самiту Європейський Союз - Україна, м. Копенгаген (4.07.2002) та ін.
2.     Ознайомитися із принципами побудови систем вищої освіти Англії, Італії, Іспанії, Німеччини, Франції та інших країн Європейського Союзу
3.     Проаналізувати зміст основних документів Болонського процесу
4.     Ознайомитися із вимогами Європейської кредитно-трансферної та акумулюючої системи (ECTS)
5.     Вивчити нормативні та інструктивні матеріали Міністерства освіти і науки України щодо впровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу у ВНЗ України
6.     Проаналізувати структуру залікового кредиту та шкалу оцінювання навчальної діяльності студента з дисципліни (за вибором).

Завдання для самоконтролю

1.  Євроінтеграція України як чинник соціально-економічного розвитку держави. Роль освіти в розвитку партнерства України з іншими державами.
2.  Системи вищої освіти у країнах Європи і Америки.
3.  Болонський процес як засіб інтеграції і демократизації вищої освіти країн Європи. Документи Болонського процесу.
4.  Основні завдання, принципи та етапи формування Зони європей­ської вищої освіти.
5.  Європейська система перезара­хування кредитів ECTS.
6.  Принципи, шляхи і засоби адаптації Європейської систе­ми пере­зарахування кредитів (ECTS) у вищу освіту України.
7.  Запровадження кредитно-модульної системи організа­ції навчального процесу у ВНЗ України.
8.  Вивчення діючих у Європі систем страхування якості освіти.
9.  Аналіз діючих в Європі механізмів визнання еквівалентності документів про освіту.

17 вересня 2014 року кредитно-модульна система оцінювання була відмінена у ВНЗ України, у зв'язку з впровадженням закону "Про вищу освіту"  Цю систему було замінено на європейську кредитно-трансферну систему. Кредитно-трансферна система, як і кредитно-модульна, базується на підвищенні студентської мобільності та самоврядування. Дана система, як і її попередниця,  грунтується на поєднанні модульних технологій навчання та залікових освітніх одиниць - кредитів. Основною відмінністю між кредитно-модульною і кредитно -трансферною системами оцінювання полягає в шкалі кредитів. У кредитно-трансферної системи вона дещо відрізняється.  Перехід українських ВНЗ на європейську кредитно-трансферну систему дозволить прирівняти українські дипломи з європейськими. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий