Лабораторна робота № 8-9

Тема: "Особливості навчання у педагогічному ВНЗ"

Мета. Ознайомити з історією розвитку університету та інституту, виявити специфіку навчання у ВНЗ, сприяти успішній адаптації першокурсників до ВНЗ.
Питання, що виносяться для вивчення:1. Історія розвитку інституту математики, фізики, технологічної освіти та інституту магістратури, аспірантури, докторантури Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського.2. Структура ВНЗ. Правила внутрішнього розпорядку ВНЗ. Організація студентського самоврядування у вищому навчальному закладі.3. Основні форми організації навчання у вищому педагогічному закладі освіти (лекції, практичні заняття, самостійна робота студента, курсові і дипломні проекти, різні види практик).4. Суть навчально-пізнавальної діяльності студентів під час різних навчальних занять.5. Види і форми контролю знань.Завдання для самостійної роботи1. Підготуйте доповідь на тему «Історія Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського», користуючись сайтом ВДПУ.2. Напишіть есе на тему: «Що би я хотів змінити в університеті?».3. Будьте дослідниками! З’ясуйте, хто був першим ректором вашого університету? Яким був його внесок у розвиток університету? Де знаходилось перше приміщення університету?4. Дізнайтеся про роботу студентського парламенту та профкому університету, познайомтеся з лідерами. Які функції вони виконують?5. Які якості викладача ВНЗ сприяють покращенню якості навчально-виховного процесу у вищій школі?6. Які якості мають бути властиві професійному лектору? Якими уміннями він має володіти?7. Як доцільно конспектувати лекцію, щоб легше запам’ятати навчальний матеріал?8. Поміркуйте, як зробити так, щоб практичні заняття стали цікавими і корисними. Які прийоми, методи може використати викладач з цією метою?9. На які теми вам було би цікаво писати дипломну роботу з педагогіки?10. Тренінг: прийоми конспектування лекції.

Завдання для самоконтролю1. Якою є структура вашого ВНЗ?2. Яку функцію виконує профком студентів?3. Чи є органи самоврядування у вашому ВНЗ?4. Розкрийте структуру курсового та дипломного проекту.5. Чим відрізняються курсові від дипломних проектів?6. Охарактеризуйте основні форми організації навчання у вищому педагогічному закладі освіти (лекції, практичні заняття, самостійна робота студента, різні виді практики).
7. Якою є мета педагогічної практики?8. Як ви плануєте готуватися до складання заліків та іспитів? Структура ВДПУ1.               Природничо-географічний факультет.2.               Інститут математики фізики і технологічної освіти.3.               Інститут філології і  журналістики.4.               Інститут історії, етнології і права.5.               Інститут фізичного виховання і спорту.6.               Інститут іноземних мов7.               Інститут магістратури , аспірантури і докторантури.8.               Інститут педагогіки, психології і мистецтва.Історія університету: 5 червня 1912 р. - виданий  наказ про створення в м. Вінниці Учительського інституту.
14 вересня 1912 р.  -  відбулося офіційне відкриття Вінницького учительського інституту . 
У вересні 1912 року директором інституту було призначено статського радника, кандидата богослов'я М.Д. Запольського, який обіймав цю посаду до 1922 року.
1920 р. - учительський інститут було реорганізовано в інститут народної освіти (ІНО), в якому функціонувало два відділення - дошкільне та шкільне.
З 1922 по 1924 р. інститут очолював викладач педагогіки Ф.А. Кондрацький. У листопаді 1922 р. Вінницькому інституту народної освіти було присвоєно ім'я В.І. Леніна. 
1 вересня 1935 р. Вінницький педінституту було перетворено на дворічний державний учительський інститут. 
4 квітня 1937 р. інституту присвоєно ім'я Миколи Островського.
1962 р. засновано факультет англійської мови.
 1968 р. - музично-педагогічний факультет. 
1968 р. - музично-педагогічний факультет.
1971 р. відновлено підготовку вчителів історії, а з 1973 р. - історичний факультет.
В 1979 р. Вінницький державний педагогічний інститут став четвертим в Україні вищим педагогічним закладом першої категорії. 
У 1993 р. інституту видана ліцензія освітньої діяльності з 10-ти спеціальностей за ІV-м рівнем акредитації та з 2-х - за ІІІ-м рівнем, а у 1997 р. Міністерство освіти атестувало 14 заявлених інститутом спеціальностей. Постановою Кабінету Міністрів № 122 від 4 лютого 1998 р. інститут реорганізовано в педагогічний університет ім. М. Коцюбинського.
За 95 років свого функціонування Вінницький педуніверситет пройшов шлях від невеликого учительського інституту до одного з найбільших вищих навчальних закладів України IV рівня акредитації. За цей час підготовлено майже 60 тис. учителів. Чимало випускників університету захистили кандидатські і докторські дисертації, етапи Заслуженими працівниками та відмінниками освіти України. Серед випускників педуніверситету - високі державні посадовці, керівники місцевого самоврядування різних рівнів, політики, письменники, діячі освіти і науки, відомі митці та спортсмени.

Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинского - вищий навчалний заклад, що готує майбутню  еліту суспільства - людей, які в майбутньому навчатимуть підростаюче покоління. Ось чому, я вважаю, шо потрібно посилити  розвиток студентів саме в галузі виховання і педагогіки і вміння доносити свою думку. Адже, як би  чудово не володів вчитель знаннями зі своєї дисципліни, якщо не вміє донести цих знань, то і користі від такого навчання не буде.Крім того, я думаю, що потрібно зменшити навантаження на студентів, оскільки це б дозволило майбутнім педагогам виділяти більше часу для свого культурного і професійного саморозвитку.Хоча, вцілому, Вінницький державний педагогічний університет - це закдад, де освіта є справді різносторонньою, тут крім спеціальності студенти також навчаються основам виховання дітей, а це навички, які потрібні незалежно від того, чи працюватиме студент на педагогічній ниві. Отже, навчання у ВДПУ досить хороше, а деякі маленькі корекційні зміни зроблят його ще кращим і більшєвропейським. 


Комментариев нет:

Отправить комментарий