Лабораторна робота №6

Лабораторна робота № 6

Педагогічний конфлікт і шляхи його розв’язання

Мета. Сприяти усвідомленню природи виникнення конфліктів і формуванню навичок гідного поводження в них; сформувати навички конструктивної взаємодії команди педагогів; підвищувати самооцінку членів педагогічного колективу.


Завдання для самостійної роботи
1. Підготуйте доповідь з презентацією на тему: «Конфлікти: профілактика та шляхи їх вирішення.
2. Обговорення питання з педагогами «Позитивні і негативні функції конфліктів» (інтерактивний засіб «Синтез думок»).
3. Підготуйте доповідь з презентацією «Основні стилі поведінки в конфліктній ситуації».
4. Підберіть завдання на вирішення конфліктних ситуацій в педагогічному колективі та вправи що сприятимуть безконфліктному спілкуванню.

Практикум
Завдання на вирішення конфліктних ситуацій в педагогічному колективі.
1.    Вранці в клас учень приходить із запізненням. Ви хочете, щоб це більше не повторювалося. Скомпонуйте «Я - висловлювання» за схемою у прикладі:
(подія) __________Запізнення_______________________________
(висловлювання своєї реакції) ______Яка причина запізнення?_____
(запропонуйте бажаний результат) (можна декілька варіантів) __В слідуючий раз розподіляйте ваш час правильно, щоб вспівати. __________
2.    Ви помітили, що Ваш колега по групі не передає Вам інформацію, яку отримав під час Вашої відсутності. Ви почуваєте себе розгубленою, коли у Вас адміністрація або колеги питають про те, чого Ви не знаєте, а повинні були знати. Скомпонуйте «Я - висловлювання» за схемою у прикладі:
(подія) ___ колега по групі не передав інформацію, яку отримав під час моєї відсутності._
(висловлювання своєї реакції) __Чому не передав інформацію? Можливо є причина цього:?___
(запропонуйте бажаний результат) (можна декілька варіантів) __Якщо немає можливості передати інформацію по прости передати іншим. ______
3.    Ви чуєте, що помічник вихователя в групі розмовляє з дітьми на підвищених тонах, ображає їх. Ви хочете припинити таке відношення до дітей, бо самі намагаєтесь з ними спілкуватися спокійно, але твердо, тим самим привчаєте дітей слухатися Вас без підвищення голосу.
Скомпонуйте «Я - висловлювання» за схемою у прикладі:
(подія)   помічник вихователя в групі розмовляє з дітьми на підвищених тонах, ображає їх.    
(висловлювання своєї реакції) _Припинити негайно. Зробивши зауваженння.__
(запропонуйте бажаний результат) (можна декілька варіантів) ____Знайти компроміс та розказати та показати на прикладі як треба спілкуватись___
4.    Ви вузький спеціаліст. Під час своїх занять або спілкування з вихователями помічаєте, що педагог не виконує раніше наданих Вами рекомендацій по сумісній роботі з дітьми. Порушується наступність у вашій роботі, завдається шкода освітньо-виховному процесу. Ви хочете це усунути.
Скомпонуйте «Я - висловлювання» за схемою у прикладі:
(подія) ______________________________________________________
(висловлювання своєї реакції) __________________________________
(пропонується бажаний результат) (можна декілька варіантів) ________________________________________________________________

1. Чи вважаєте ви, що дитина повинна:
а) ділитися з вами своїми думками, по­чуттями;
б) говорити вам тільки те, що вона сама захоче;
в) залишати свої думки й переживання при собі.
2. Якщо учень узяв у іншого учня олівець чи ручку, то ви:
а) щиро з ним поговорите й дасте можли­вість йому самому прийняти потрібне рішення;
б) дасте можливість самим дітям розібра­тись у своїх проблемах;
в) повідомите про це всім дітям і примусите повернути взяте з вибаченням.
3. Рухливий, іноді недисциплінований учень сьогодні на занятті був зосереджений, азартний і добре виконав завдання. Як ви вчините:
а) похвалите його і покажете його роботу всім дітям;
б) проявите зацікавленість, з'ясуєте, чому так добре вийшло сьогодні;
в) скажете йому: «Завжди б так займався».
4. Учень, заходячи до класу, не привітався з вами. Як ви вчините:
а) примусите його голосно при всіх при­вітатися з вами;
б) не звернете на це уваги;
в) зразу почнете спілкуватися з учнями не згадуючи про вчинок.
5. Учні спокійно працюють. У вас є вільна хвилина. Що ви робитимете:
а) спокійно, не втручаючись, спостерігаєте, як вони працюють і спілкуються;
б) комусь допоможете, підкажете, зробите зауваження;
в) займетеся своїми справами (записи, перевірка зошитів тощо).
6. Яка точка зору здається вам більш правильною:
а) почуття, переживання учня, дитини ще поверхові, швидкоплинні й на них не варто звертати особливої уваги;
б) емоції, переживання учня - важливі фактори, за допомогою яких його можна ефективно навчати й виховувати;
в) почуття дитини дивовижні, переживан­ня - значущі й до них треба ставитись обережно, тактовно.
7. Ваша вихідна позиція в роботі з дітьми:
а) дитина - слабка, нерозумна, неосвічена істота, і тільки дорослий може і повинен навчити й виховувати її:
б) у дитини багато можливостей для само­розвитку. А допомога дорослого повин­на бути спрямована на максимальне підвищення активності самої дитини;
в) дитина розвивається майже некеровано під впливом спадковості й сім'ї, тому головне, щоб вона була здорова, сита і не порушувала дисципліну.
8. Як ви ставитесь до активності самого учня?
а) позитивно - без неї неможливий повноцінний розвиток;
б) негативно - вона часто заважає ціле­спрямовано та планомірно вести навчання й виховання;
в) позитивно, але тільки тоді, коли вона узгоджена з педагогом.
9. Учень не захотів виконувати завдання під приводом, що він уже зробив це раніше.Ваші дії:
а) сказали б: «Ну і не треба»;
б) примусили б виконати роботу;
в) запропонували б інше заняття.
10. Яка позиція, по-вашому, більш правильна:
а) дитина повинна бути вдячною дорослим за турботу про неї;
б) якщо вона не усвідомлює турботи про неї, не цінує її, то це її справа: колись пошкодує;
в) педагог повинен бути вдячним учням за їхню довіру й любов.

Бланк відповідей





Запитання
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
а
а
а
а
а
а





б





б
б
б


в








в
в

Комментариев нет:

Отправить комментарий